Zaczynamy relację!

21.Sty.2010 - komentarzy 10

Witamy wszystkich internautów zainteresowanych budową obwodnicy Marek. Zaczynamy naszą relację LIVE 🙂 ze spotkania z przedstawicielami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w sprawie Wschodniej Obwodnicy Warszawy (tzw.WOWka). Przypomnijmy – stanowi ona integralną część przyszłej  obwodnicy naszego miasta od węzła Marki (M1) do węzła Drewnica. Wasz komentator śpieszy donieść, że internet bezprzewodowy (na razie) działa i z góry przeprasza za literówki.

14.10 Pojawiają się pierwsi goście. Wśród lokalnych vipów wypatrzyliśmy Edwarda Olszowego, przewodniczącego rady powiatu wołomińskiego. Jest trzon Grupy Marki 2020 :), pojawiają sie także mareccy radni

14.16. Są już przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, w korytarzu słychać głos burmistrza Werczyńskiego. Rozpoczynają się kuluarowe rozmowy.

14.21 Z przedstawicieli mediów lokalnych wypatrzyliśmy Teresę Urbanowską z Życia Powiatu Wołomińskiego. (dopisek…22:21) na sali był również Wiktor Tomoń – Echo Podwarszawskie

14.28 Obrady rozpoczyna Tadeusz Skłodowski, wiceprzewodniczący rady miasta. A raczej – formalnie rzecz biorąc – wznawia wczorajsze obrady.

14. 30. Wśród gości są przedstawiciele firmy Arcadis, którzy przygotowali wstępne rozwiązania dla WOW, oraz oczywiście reprezentanci GDDKiA

14.31 Głos zabiera burmistrz Werczyński. Przypomina, że budowa obwodnicy miasta to kluczowa sprawa. I życzy, by razem z WOWką ruszyła budowa właściwej obwodnicy – od węzła Drewnica do Radzymina. „To nie jest tylko sprawa jakości życia w Markach, to sprawa  jakości także dla użytkowników dróg” – mówi Janusz Werczyński.

14. 33 Zabierają głos przedstawiciele GDDKiA. Budowa WOWki ma ruszyć w latach 2013-2015 (UUUUUuuuuu – późno). Zezwolenie na jej budowę ma być w IV kw. 2012r. 🙁 A to znaczy, że ruch z przebudowanej Trasy Toruńskiej trafi na Piłsudskiego brrrr, horrorrrrr

14.37 Przedstawiciele GDDKiA deklarują, że dziś  będą się tylko zajmować WOWką. Nie będzie więc rozmów o trasie Drewnica – Radzymin.

14.42 Mowa o parametrach drogi na odcinku M1 – Drewnica. Będą to dwie jezdnie po trzy pasy ruchu plus ewentualnie czwarty dojazdowy.  Jezdnie będą rozdzielone czterometrowym pasem. Podpatrzyliśmy, że burmistrz czyta nasze pismo, w którym opisujemy postulaty Grupy Marki 2020 wobec przyszłej trasy.

14.45. Projektant z Arcadis potwierdza nasze informacje – trasa WOWKi pójdzie po nasypie. Nad Szpitalną i Ząbkowską mają ją prowadzić wiadukty. Słowem – nie będzie ingerencji w istniejące dzisiaj drogi.

14.48 Mają zostać zbudowane ekrany akustyczne na terenie całej mareckiej WOWki. Wysokość – 4 metry, przy osiedlu Kosynierów – 6 m. Jest także opcja podniesienia ekranów do wysokości 8 m.

14. 50. Policzono odległość WOWki od osiedla Kosynierów. To 25 -37 metrów do skraju jezdni! Żeby zminimalizować hałas, ekrany w tym miejscu mają być także między jezdniami. Uwaga! Dobra wiadomość! To będą spec-ekrany, które mają pochłaniać część dźwięków.

14.55 Niestety, będą wyburzenia. W sumie 19 obiektów, w tym sześć mieszkalnych.

15.00 Arcadis prosi mieszkańców o sugestie wow@arcadis.pl tel. (22) 203 22 34 adres Puławska 182

15.01. Głos zabiera Jacek Orych z Grupy Marki 2020. Pyta o terminy związane z WOWką. GDDKiA nie chce podawać konkretnych dat, woli mówić o prognozach w ujęciu kwartalnym. Pewny konkret – budowa WOWki potrwa dwa sezony budowlane.

15.03. Pada ciekawa deklaracja GDDKiA – urzędnicy z ul. Mińskiej chcą, by WOWka oraz obwodnica Marek do Radzymina zostały uruchomione jednocześnie. Inna ważna deklaracja – jest szansa, że centrala GDDKiA zapali szybko  zapalone światło dla prac projektowych dla trasy Drewnica-Radzymin.

15.05 Jacek Orych pyta o akustykę w okolicach osiedla Kosynierów. GDDKiA mówi, że nie ma map akustycznych, choć pewne szacunki zostały dokonane.  Będą jeszcze jedne badania po wykonaniu projektu budowlanego. Jacek Orych proponuje także wprowadzenie tzw. cichej nawierzchni – czyli asfaltobetonu-porowatego. Pochłania on część dźwięków. GDDKiA na razie nie zastanawia się nad tym rozwiązaniem, nie mówi jednak „nie”, choć dostrzega mankamenty tej nawierzchni (konieczność mycia jezdni w zimie).

15.15 Pada pytanie o skrzyżowanie Ząbkowskiej i Szpitalnej. Po budowie dwóch wiaduktów widoczność będzie ograniczona.  Szczepan Ostasz z Grupy Marki 2020 proponuje wprowadzenia ronda w tym miejscu. Temat jest otwarty – mówią urzędnicy.

15.20. GDDKiA znów apeluje o sugestie w sprawie rozwiązań technicznych

15.25. Pytamy o wyburzenia. GDDKiA ma już wstępny zakres tego bolesnego zabiegu: dotyczy nieruchomości przy ul. Wojskiego,  Szpitalnej, Ząbkowskiej, Mazurskiej.

15.32. Pytamy o możliwość budowy ekranów półtunelowych w pobliżu osiedla Kosynierów. Takie zostaną posadowione na przykład na Trasie Toruńskiej. GDDKiA nie wyklucza tej możliwości. Potrzebne są jednak – jak zwykle –  badania.

15.43. Radny Mańk pyta o termin wykupów nieruchomości. Chodzi o osoby, które będą musiały sprzedać nieruchomości pod trasę. GDDKiA odpowiada: proces wykupu ruszy po wydaniu tzw. ZRID (zintegrowane pozwolenie), czyli najwcześniej pod koniec  2012 r. Pierwszym etapem będzie wycena nieruchomości i oszacowana wielkości odszkodowania. „To trudny temat  (wykup – przyp. aut.) i nie mamy jeszcze w tym zakresie doświadczenia” – ujawniają przedstawiciele GDDKiA. Ale postarają się to zrobić subtelnie. Nie ma jednak procedury indywidualnego, wcześniejszego  informowania mieszkańców.

15.50 Radny Adamczyk też czyta nasze pismo….

15.51. Zerknęliśmy do sąsiedniej sali. Są nie tylko radni, są też mieszkańcy. I oto właśnie nam chodziło.

16.00. Robert Śliwowski z Osiedla Kosynierów pyta o drgania i ich wpływ na konstrukcję budynku.  Odpowiedź urzędników – nie było badań.  Obiecują przyjrzeć się sprawie.  Proponują m.in. zagęszczanie gruntu w trakcie budowy metodą bezwibracyjną.

16.09 Zaczynają się podsumowania. Głos zabrali Jacek Orych i burmistrz Werczyński.  Najbardziej lakoniczne podsumowanie – trzeba budować z dobrymi zabezpieczeniami. Burmistrz nawiązuje też do kwestii wywłaszczenia. Uważa, że w przypadku osób mieszkających przy Trasie Toruńskiej „zawalono” sprawę. Jak mówi, zostaną one wywłaszczone, a do tej pory nie  otrzymały gratyfikacji.

16.18 Na koniec żart. Radny Skłodowski puszcza oko i pyta, czy odcinek Marki – Drewnica to trasa S8 czy też S17. No właśnie. My stawialiśmy na s17. GDDKiA sugeruje jednak nazwę S8.

16.21.Kończymy relację. Dziękujemy za uwagę!

Nagranie z posiedzenia

Grupa Marki 2020

tagi

Komentarzy do tego wpisu: 10

  • tomek

    Buuuuuuuuu straciłem już wszelką nadzieje na szybkie wybudowanie trasy S8 . I tak będzie wkoło zmieni się Zarząd GDDKiA – prace i pomysły upadną analizy trzeba będzie robić od początku (POLSKA) – czarno to widzie. Jak w 2020r uda nam się pojeździć w powiecie Wołomińskim po dobrych drogach to będzie sukces.

    Pozdrawiam Grupę Marki 2020

  • Michał

    Poooorażkkkkkaaaaaaaa !!!!!! przyjechali, wypili herbatę,kawę,zjedli ciasteczko, pogadali (wg relacji nawet do konca nie przygotowani) i tyle, przepraszam jedno wiemy obwodnicy nie będzie minimum do 2013 + 2 lata budowy…………. szkoda gadać
    Pozdrawiam Grupę Marki 2020

  • Robert

    Zero konkretów. Czyli obwodnica Marek w 2015, straszna perspektywa!

  • Piotr

    No cóż, skoro tak odległy termin obwodnicy nas czeka, to proponuję przejść do ofensywy:
    zapomnijmy o „cukierkowych” metodach i zacznijmy (my mieszkańcy = przejeżdżający samochodami Al.Piłsudskiego) tzw. włoski strajk czyli poruszanie się z prędkością nie większą niż 40-50km/h. A może właśnie poprzez to spowolnienie uzyskamy przyspieszenie?

  • Andrzej

    Czy mógłbym prosić o publikację odpowiedzi na Wasze pisma i wystąpienia:

    07.12.2009 – List Marszałka Sejmu RP Bronisława Komorowskiego do Grupy Marki 2020
    03.12.2009 – Interpelacja poselska posła Marka Balickiego w sprawie obwodnicy Marek
    27.10.2009 – List Grupy Marki 2020 do Premiera Donalda Tuska
    07.10.2009 – List Grupy Marki2020 do posła Janusza Piechocińskiego

  • Jacek Orych

    1. 17.12.2009 jest właśnie listem OD marszałka Komorowskiego
    http://www.obwodnicamarek.pl/pisma/marszalek_sejmu_list.pdf

    2. Odpowiedz na interpelację nie została jeszcze opublikowana na stronie sejmu. Treść samej interpelacji : http://www.obwodnicamarek.pl/pisma/interpelacja-w-spr-S8.pdf

    3. Nie dostaliśmy odpowiedzi od premiera

    4. List do posła Piechiocińskiego był informacyjny o złożeniu dokumentów (pismo opracowanie podpisy) na ręce przewodniczącego sejmowej komisji ds. Infrastruktury – nie otrzymaliśmy (nawet nie oczekiwaliśmy) żadnej odpowiedzi

    Posiadana korespondencja publikowana jest w zakładce „Szuflada z pismami” – http://www.obwodnicamarek.pl/szuflada-z-pismami/ – trzeba kliknąć na nazwę, kopia pisma się otworzy 😉

  • Slawek

    Myślę, że nadszedł już czas na radykalizację działań inaczej nikt nie będzie traktował sprawy poważnie.

  • Andrzej

    Czekam na
    1. Odpowiedź na interpelację
    2. Odpowiedź od premiera

    Pozdrawiam

  • Jacek Orych

    My też czekamy

  • Michał

    Niestety dobrocią nic nie osiągniemy, cukierki zrobiły dobre wrażenie i tyle po nich zostalo, w końcu zrozumiemy zeby cos osiągnąć trzeba wyjść i blokować ulice i basta.

Zostaw odpowiedź

Osoby prywatne wspierające akcję

- Bochenek Zbigniew - Marki
- Kwiecień Marek - Marki
- Buczkowski Arek - Marki
- Wojtkowski Tomasz - Warszawa
- Ostrowski Artur - Marki

właścicielem i administratorem serwisu ObwodnicaMarek.pl jest Grupa Marki 2020 - www.marki2020.pl - wszelkie prawa zastrzeżone