Trzeba iść za ciosem :)

03.Sty.2012 - komentarzy 11

W ostatnim czasie prasa rozpisywała się na temat przyspieszenia budowy Warszawskiego Węzła Drogowego, nasza Obwodnica jest jednym z elementów tegoż węzła.

Najpierw pojawił się artykuł w Gazecie Wyborczej na temat poszukiwań środków na budowę wylotówek.

A teraz kolejny artykuł w Dzienniku Gazecie Prawnej, który wskazuje, że „W tym roku zostaną ogłoszone przetargi na budowę dwóch wylotówek ze stolicy. Rząd poszuka wykonawców dla trasy w kierunku Krakowa i Katowic oraz na Białystok„. Mam tylko nadzieję, że wcześniej droga zostanie zaprojektowana 🙂

Do tego jeszcze wydanie Decyzji Środowiskowej 2 grudnia 2011 roku, od której wprawdzie będą odwołania (bo jakże), ale zdecydowanie trudniej ją uchylić.

Same dobre wiadomości 🙂

I do tego ogłoszenie przetargu na modernizację Modlińska – Powązkowska. To może nam jedynie pomóc w przyspieszeniu powstania Obwodnicy Marek, otwierając decydentom oczy na problem, jaki może powstać na koniec 2014 r.

Jaki stąd wniosek? Po raz kolejny napiszę, trzeba pilnować swojego. Nie możemy zapomnieć o kwestiach formalnych, kiedyś rozpisywano się, że Obwodnica Marek powstanie „już za chwilkę”. A ostatecznie nie dopilnowano wpisania Obwodnicy Marek do poprzedniego Programu Budowy Dróg Krajowych. Dlatego gazetowe informacje są mało warte, trzeba mieć twarde dowody.

Dziś sytuacja jest inna: mamy „papiery” w postaci kompletu decyzji środowiskowych, ale teraz trzeba zadbać o kolejny etap: finansowanie. Po ciężkich walkach zostaliśmy wpisani do Programu Budowy Dróg Krajowych, ale jako zadanie rezerwowe, do realizacji po 2013. Jeżeli Obwodnica Marek ma być realizowana możliwie szybko, trzeba przypomnieć o składanej w ubiegłym roku obietnicy dotyczącej aktualizacji Programu Budowy Dróg Krajowych i przenieść Obwodnicę Marek do grupy zadań „do realizacji”.

Dlatego przygotowaliśmy pismo do Pana Ministra Sławomira Nowaka.

Pismo Minister Sławomir Nowak

tagi

Komentarzy do tego wpisu: 11

  • Robert

    Super pomysł. Jak będzie kasa trzeba załatwić temat jednym ruchem, czyli ZiZ.

  • wyszkowianin

    Czy wiemy już czy pojawiły się odwołania od decyzji środowiskowej z 2 grudnia 2011? W dokumencie pojawia się stwierdzenie, że aktualnie posiadamy już dwie decyzje środowiskowe. Z prawnego punktu widzenia dopóty dopóki decyzja nie będzie prawomocna nie możemy mówić, że posiadamy dwie decyzje.

  • tomasz

    BRAWO BRAWO! Już nie mogę się doczekać jak się do tego ustosunkują 🙂 Miło by było jak bym w końcu mógł kiedyś wjechać na dobrą drogę i pojechać tą drogą do BERLINA Baaa Paryża czy Amsterdamu 🙂 mhmmm :] 🙂 . Gratuluje działajcie Panowie

  • oszczepnikos

    @wyszkowianin
    Odwołania od decyzji będą na 100%. Ale:
    1) Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności, czyli odwołania nie wstrzymują innych prac.
    2) Raport oddziaływania na środowisko – będący podstawą do DŚU był uzgodniony przez GDOŚ, dlatego nie przypuszczam, że odwołania będą skuteczne i decyzja stanie się ostateczna. GDDKiA w takim przypadku idzie dalej z robotą.
    3) Oczywiście pozostaje jeszcze ścieżka administracyjna WSA/NSA ale RDOŚ mocno pilnuje teraz procedur. Nawet Urzędowi w Markach nie udało się zawalić procedury, bo RDOŚ wychwycił popełniony błąd. Uzyskanie prawomocności potrwa i to pewnie trzeba liczyć w latach ale postępowanie przed WSA/NSA nie zatrzymuje prac.

    Szczepan

  • Mariusz

    Super pomysł!!! przed wysłaniem sprawdźcie jeszcze literówki (w podsumowaniu)

  • Robert

    Hehe:D Wróżka jestem z tym ZiZ. Do węzła będę miał 100 metrów. Już nie mogę się doczekać:):)

  • oszczepnikos

    Hehehe 😛 Polecam się przebranżowić. Pomysł na ZiZ jest w GDDKiA i Warszawa.

    Sycyepan

  • Robert

    Raczej było to jedyne rozsądne posunięcie. Mam jeszcze jedno pytanie: Jak będzie rozwiązany przelot przez Ciemne. Czy nad DW 635 S8 przeleci górą, czy będzie tam wykop pod tą drogą, czy może jeszcze inaczej? Czy jest to do ustalenia na tym etapie?

  • oszczepnikos

    @Robert, czy Ty to fanatyk z SSC?

    W Raporcie jest:

    „4.1.2.3WARIANTY ALTERNATYWNE
    Przeanalizowano możliwość poprowadzenia niwelety jezdni w wykopie w rejonach
    zabudowy mieszkaniowej. Dotyczy to rejonu wsi Nadma i Ciemne. Rozwiązania te nazwano
    wariantami alternatywnymi w stosunku do podstawowych, w których trasa prowadzona jest
    na wiadukcie. Rozwiązania w wykopie byłyby ok. 14,5 mln zł droższe i trudniejsze w realizacji
    ze względu na warunki gruntowo-wodne. Wymagają również zabezpieczeń
    przeciwhałasowych”

    pzdr

    Szczepan

  • Robert

    @oszczep..
    Tak:)

  • Robert

    @oszczep..
    Tak:)
    Dzięki za odpowiedź.

Zostaw odpowiedź