To nie tak powinno być

09.Wrz.2013 - komentarzy 11

Dobrze znacie powiedzenie „jak sobie pościelesz, tak się wyśpisz”. Kierując się tym porzekadłem, jako Grupa Marki 2020 wybraliśmy się w poniedziałek na rozprawę administracyjną dedykowaną obywatelom naszego miasta, a poświęconą ponownej ocenie oddziaływania na środowisko kluczowego fragmentu obwodnicy Marek – od węzła przy M1 do przyszłego węzła Drewnica (gdzie w przyszłości wbijać się będzie ruch ze Wschodniej Obwodnicy Warszawy). Z poniedziałkowego spotkania z przedstawicielami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz Urzędu Wojewódzkiego wynotowaliśmy dla Was najważniejsze kwestie:

Dobre wieści dla kierowców

– odcinek Marki-Drewnica będzie szerszy. Każda jezdnia będzie mieć cztery pasy (choć początkowo – pewnie do wybudowania WOWki – do ruchu będą przeznaczone po trzy pasy). Tak jak wcześniej sygnalizowaliśmy, trasa na wysokości Szpitalnej i Ząbkowskiej będzie prowadzona nasypem. Nad obiema ulicami znajdzie się wiadukt. Również nad ul. Marecką oraz rzeką Długą zostanie poprowadzony wiadukt o przęsłach liczących 100 m.

Dobre wieści dla okolicznych mieszkańców

– inwestor i projektant deklarują, że zadaniem wykonawcy będzie położenie możliwie najcichszego asfaltu

– zbiorniki retencyjne znajdą się pod ziemią – może dzięki temu w okolicy komarów będzie mniej 🙂

Pocieszające wieści dla właścicieli wykupywanych nieruchomości

– Skarb Państwa przejmie około 130 nieruchomości w Markach i Zielonce. 34 budynki różnego typu będą do rozbiórki. Pocieszająca wiadomość jest taka, że ich właściciele – o ile bez protestów przyjmą wycenę – dostaną dodatkowo 5 proc. jej wartości. Do tego osoby, które będą musiały opuścić mieszkania, otrzymają 10 tys. zł ekstra.

Na deser zostawiamy ZŁE WIEŚCI dla okolicznych mieszkańców

1. Ku naszemu zaskoczeniu nie na całej długości tego fragmentu obwodnicy znajdą się ekrany akustyczne. Zaszokował nas fakt, że mniej więcej od wysokości ulicy Kujawskiej niemal do ul. Mareckiej nie ma tego typu ochrony

2. Drugim niemiłym zaskoczeniem jest wysokość ekranów. Inwestor skorzystał z możliwości, jakie daje znowelizowane prawo i okazało się, że planowane bariery mają zaledwie 3-4 m. Naszym zdaniem, jest to logicznie niespójne działanie – z jednej strony, wiedząc jak duży będzie ruch, planuje się po 4 pasy, z drugiej oszczędza się na ochronie mieszkańców. W tej sprawie zamierzamy interweniować. Całe szczęście, że osiedle Kosynierów znalazło się pod rządami poprzednich przepisów. Aż strach pomyśleć, jak niskie ekrany zaproponowano by teraz… Swoją drogą to denerwująca rzecz, że mieszkańcy Bródna mają naprawdę niezłą ochronę (tunele), a mieszkańcy Marek – taką sobie…

3. Nie będzie również ekranów w pasie rozdziału jezdni

4. Nie uwzględniono wniosku mieszkańców sprzed kilku lat, by wybudować kładkę lub przepust nad ulicą Mazurską w kierunku cmentarza ząbkowskiego oraz nie zaakceptowano pomysłu budowy ronda przy skrzyżowaniu Ząbkowskiej i Szpitalnej. Cóż, wyjeżdżając spod filarów trzeba będzie mocniej uważać.

Jacek Orych, Paweł Pniewski, Tadeusz Markiewicz, Grupa Marki 2020

 

tagi

Komentarzy do tego wpisu: 11

  • Piotr

    Czy ostatnio ekolodzy przypadkiem nie stwierdzili, że ekrany akustyczne praktycznie nie spełniają swojej funkcji i lepiej posadzić krzewy na siatce lub czymś takim? Z tego co mi wiadomo liście roślin lepiej wygłuszają dźwięki niż pionowy panel.

  • jestemzmarek

    Przy ruchu 60 tys. pojazdów dziennie?

  • Piotr

    Lepszy głośny ruch po obwodnicy, niż nieznośny i niebezpieczny środkiem miasta. Przez takie bzdury wiele inwestycji stoi, a ludzie narzekają że nic się nie dzieje. Jaki naród takie drogi!!

  • Krzysztof

    Witam. Ale czy ktoś zna przybliżony termin rozmowy z właścicielami co do wykupu ich nieruchomości.

  • busio

    a ja już mam po prostu dość przedzierania się przez ponad 20 skrzyżowań ze światłami w Markach, stania w korkach i wyglądania czy za krzakiem nie stoi policja z laserem, i tak naprawdę to g….o mnie interesują ekrany, ich wielkość, rosnące tam roślinki, biegające żaby czy pływające strzelby. Są jakieś tam przepisy i jeśli projekt jest zgodny z prawem to….

  • Karl

    Mam nadzieję, że to nie opóźni tej inwestycji bo teraz droga przez Marki zwęziła się do jednego pasa, bo na prawym jadą praktycznie tylko TIRy.
    Oby sprawnie przebiegła ta inwestycja bo inaczej w końcu ten rejon stanie.

  • Sławek

    Tzw, Zieloni czyli obrońcy kretyńskich ekranów czy innych mega kosztwonych pierdół blokują każdą inwestycję
    Obowdnica Augustowa, 20 km expresówki do Białegostoku i wielu innych. Teraz w Markach….
    Kto jest ważniejszy? Dziecko, które musi przejść do szkoły przez tłum TIRów czy pieprzona rybka albo ślimak??
    To obnaża słabość państwa. Wytyczamy i budujemy a nie pytamy wszystkich od lewa do prawa.
    Zachód zrobił sobie autostrady mając w dupie takie pierdoły !!!

  • Marek

    To poprostu skandal. Do niedawna budowano ekrany w polu, a teraz kilkadziesiąt metrów od domów nie są planowane, a obok innych 3 – 4 metrowe. Nie powinnismy się na to godzić, bo jak zostanie trasa wybudowana w takiej formie, to juz tak zostanie! Pytam o ile droższa byłaby trasa, gdyby na tych kilkuset metrach wybudowano 6 metrowe ekrany? Albo z normalnymi ekranami, albo wcale!

  • busio

    Polska to kraj przegięcia, albo jesteśmy w czołówce albo w ogonie Europy. Czy na prawdę nie możemy być takim normalnym, spokojnym, stonowanym krajem gdzie się myśl….

  • Karl

    Ale chyba o ekrany mozna walczyć juz nawet w czasie budowy albo i po, tak jak jest w przypadku przebudowy Marsa! Nie dajmy zablokować tej drogi, niech ją budują, a o ekrany można powalczyć w czasie budowy albo po zakończeniu, oczywiście jeśli tak można wg naszego w spaniałego prawa…

  • tomek

    nie zgadzajcie się !! zablokujcie budowę ! przeciez jest dobrze tak jak jest teraz

Zostaw odpowiedź