Przetarg na modernizację Modlińska – Powązkowska

06.Gru.2011 - skomentuj

Hmmm… Chyba mamy sytuację: dzień bez news’a to dzień stracony 🙂

Ogłoszono właśnie przetarg na kontynuację projektowania i przebudowę drogi S8 od węzła Modlińska do węzła Powązkowska, innymi słowy przebudowę mostu Grota do 5 pasów w każdym kierunku oraz modernizacjęodcinka od węzła Wisłostrada do węzła Powązkowska. Okres realizacji 27 miesięcy od zawarcia umowy. Innymi słowy w drugiej połowie 2014 mamy odcinek od Marek do Lizbony będzie europejski standard dróg. Minie jak strzelił z bicza…

Co to oznacza:

1. Po EURO2012, czekają nas kolejne utrudnienia przy przebijaniu się przez Most Grota. Most Grota to tak naprawdę dwa niezależne mosty, dlatego wszystko wskazuje, że będzie zamykana pojedyncza przeprawa i w dalszym ciągu będą dostępne po dwa pasy w każdym kierunku. Znaczna część ruchu lokalnego przerzuci się na Most Północny, który ma mieć po dwie jezdnie z 3 pasami i od 2013 dodatkowo będzie przeprawą dla transportu szynowego… Suma sumarum Most Grota będzie służył w okresie remontu bardziej celom tranzytowym niż lokalnym. Dodatkowo będziemy mieli w naszym rejonie 5 pasów (2 Grot, 3 Północny) do przejazdu przez Wisłę oraz trasę tramwajową…

2. Mocno utrudniony będzie przejazd na odcinku węzeł Wisłostrada – węzeł Powązkowska – ten odcinek już obecnie ledwo przenosi ruch w godzinach szczytu. Należy przypuszczać,  że ten odcinek stanie się wąskim gardłem.

3. Połowa 2014, może koniec 2014 będzie wysoki standard dróg od Marek na zachód. Drogi te na terenie miasta Warszawy nie będą podlegały władzom stołecznym tylko bezpośrednio GDDKiA, co oznacza że będzie na nich ruch ciężarowy… I będzie to miało wpływ na ruch w Markach. Kierowcy zarówno samochodów ciężarowych i osobowych będą wolały odstać w korku w Markach niż objeżdżać Warszawę drogami DK50 i 62.

4. Pytanie jaki ten przetarg będzie miał wpływ na Obwodnicę Marek? Moim zdaniem będzie to katalizator. Pracownicy GDDKiA mają świadomość jaki wpływ będzie miało oddanie całości drogi S8 w Warszawie, bez Obwodnicy Marek…

Tyle news’ów na dziś…

Szczepan Ostasz

tagi

Zostaw odpowiedź

Osoby prywatne wspierające akcję

- Bochenek Zbigniew - Marki
- Kwiecień Marek - Marki
- Buczkowski Arek - Marki
- Wojtkowski Tomasz - Warszawa
- Ostrowski Artur - Marki

właścicielem i administratorem serwisu ObwodnicaMarek.pl jest Grupa Marki 2020 - www.marki2020.pl - wszelkie prawa zastrzeżone