Pojawiła się koncepcja programowa… Krzysztof – dzięki za czujność:)
30.Sie.2012 - komentarzy 6
Na początek cytat z dokumentu:
„Tematem niniejszego opracowania jest koncepcja programowa dla drogi ekspresowej S8 na odcinku od
węzła „Drewnica” do węzła „Radzymin Płd”.
Projektowany odcinek drogi ekspresowej posiada początek w km 0+521,66 stanowiący styk z sąsiednim odcinkiem trasy za węzłem „Drewnica” nie wchodzącym w zakres tego opracowania, natomiast koniec w km 13+690,73 za węzłem „Radzymin Płd” na istniejącej obwodnicy Radzymina w ciągu drogi krajowej nr 8.
Projektowany odcinek drogi położony jest w województwie mazowieckim, Powiat Wołomin i przebiega przez teren miast Zielonka, Marki, Kobyłka i Wołomin oraz przez teren Gminy i Miasta Radzymin. Głównym założeniem przedmiotowego opracowania jest zaprojektowanie wyżej wymienionego odcinka drogi ekspresowej S8, który wraz z sąsiednim odcinkiem tej drogi opracowanym w ramach koncepcji programowej budowy Wschodniej Obwodnicy Warszawy na odcinku od węzła „Marki” do połączenia z DK17 pozwoli na budowę (w systemie „projektuj i buduj”) odcinka drogi ekspresowej S8 na odcinku od węzła „Marki” (na skrzyżowaniu z ul. Piłsudskiego w Markach bez węzła) do istniejącej obwodnicy Radzymina. Długość odcinka drogi objętej tym opracowaniem wynosi 13,17 km. Podstawowe parametry projektowanej drogi to: klasa techniczna – S, kategoria – droga ekspresowa, prędkość projektowa – 100 km/h, a pozostałe parametry stanowią ich pochodną i zostały wyspecyfikowane w punkcie 6.1.1 .”
Dokumenty źródłowe znajdują się tutaj – niestety WordPress nie wytrzymuje takiej ilości danych…
31 sierpnia 2012 o godz. 8:00
Jeszcze tylko 14.IX decyzja RDOŚ i można się cieszyć. Tyle lat czekania, nie można zmarnować tej szansy!
31 sierpnia 2012 o godz. 12:13
Decyzja GDOŚu i jeszcze decyzja o zapewnieniu środków… Powoli ale do przodu 🙂
4 września 2012 o godz. 21:53
Decyzja cieszy, ale co z dokumentacją dla odcinka Marki (węzeł Piłsudkiego) – węzeł Drewnica? W zakres tego opracowania nie wchodzi, prace nad WOW mają być prowadzone od nowa – od zera. Czy to przeoczenie? Czy nie opóźni budowy mareckiej obwodnicy?
6 września 2012 o godz. 8:03
oszczepnikos,
na forum scrscrapercity zamieściłeś info o tym iż nieoficjalnie decyzja gdośa nie jest „czysta”. Nie wdając się w szczegóły co oznacz sformułowanie, że nie jest „czysta” – warunkowa?
9 września 2012 o godz. 7:30
I jeszcze jedna dobra wiadomość
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,12446333,Tiry_z_autostrady_prosto_na_stolice__Zakazow_brak.html
14 września 2012 o godz. 9:07
Z dzisiejszej prasy (DGP)
Na liście priorytetów rządu
znalazły się brakujące odcinki
trasy S8 z Warszawy do Białegostoku
(m.in. obwodnica Marek)
oraz przodującą w statystykach
wypadkowych S17 z Lublina
do stolicy. Dla niej lubelski oddział
GDDKiA kompletuje dokumentację
projektową. Na
listę rezerwową resort transportu
wpisał za to trasę Via
Baltica z Ostrowi Mazowieckiej
przez Mazury na Litwę. Resort
zrezygnował też z S19, łączącej
Rzeszów z Lublinem. Lokalni
samorządowcy przy wsparciu
PiS szykują protesty, jeśli drogi
S61 na Litwę i S19 do Rzeszowa
nie zostaną przywrócone na listę
podstawową.
Pozdrawiam
Micho z Woli Rasztowskiej