Otwarcie ofert – relacja LIVE

04.Cze.2014 - komentarzy 6

obwodnica Marek Dzień dobry! Witamy Was w dniu otwarcia ofert na obwodnicę Marek. Czekaliśmy na ten dzień długo, bo termin kilkanaście razy przekładano. Mamy nadzieję, że dziś usłyszymy, kto złożył najlepszą ofertę, bo to jedyne kryterium wyboru wykonawcy. To oczywiście nie oznacza jeszcze podpisania umowy, przegrani mają prawo się odwoływać, więc sprawy mogą się jeszcze trochę potoczyć. Oby nie aż do 2020 r. – czyli daty, która jest w nazwie naszego stowarzyszenia (Marki 2020).

Prosimy o regularne odświeżanie strony (np. klawisz F5). Wpisy będziemy uzupełniać sukcesywnie (kierunek na południe). Z góry przepraszamy za ewentualne literówki. Fejsbukowiczów uprasza się o udostępnianie – niech wiadomość o Markach stanie się globalna 🙂

11.10. Najpierw kilka szczegółów hmmm technicznych. Dziś zostaną otwarte oferty na dwa odcinki: Marki-węzeł Kobyłka oraz Kobyłka (bez węzła) – Radzymin Płd. Zadaniem potencjalnego wykonawcy jest zaprojektowanie i realizacją trasy. Drogowcy zakładają, że potrwa to odpowiednio 32 i 36 miesięcy. Tu podajemy lik do dokumentacji przetargowej

11.15  A pamiętacie cukierkową akcję? W 2009 r. w ostatni dzień wakacji mieszkańcy zebrali się przy Komandorze, by pokazać, że Marki potrzebują obwodnicy. Zaraz po Raszynie byliśmy najbardziej rozjechanym miastem w Polsce (około 60 tys. pojazdów). Zobaczcie ten film Nie chcieliśmy blokować drogi – wręcz przeciwnie, kierowcom wręczaliśmy cukierki na osłodę, że muszą stać w korku. Zbieraliśmy też podpisy pod petycją na rzecz budowy obwodnicy – w ciągu czterech godzin uzbierało się ich 1,5 tys., w sumie 11 tys. podpisów. Mieszkańcy Marek pokazali się ze świetnej strony. A to chyba najbardziej wzruszające zdjęcie z cukierkowej akcji…

wozek

11.20. Oto lista firm, które zaprosiła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad do złożenia ofert. Są Polacy, Niemcy, Hiszpanie, Włosi, Portugalczycy. Ciekawe, ilu oferentów będzie aplikować:

Marki – Kobyłka:

portugalski MSF

Mosty Łódź

Intercor i Mosty Katowice

hiszpański Dragados

Energopol Szczecin

Mostostal Warszawa

Hiszpański Rubau

Budimex

Metrostav

hiszpańskie OHL

Strabag

IDS-Bud

konsorcjum Mirbudu i Erbedimu

portugalska Mota Engil

Bilfinger

konsorcjum Astaldi, PBDiM Mińsk Mazowiecki

konsorcjum Salini, Impergilo, Todini, Export Pribex

niemiecki Johan Bunte

Tu w międzyczasie jeszcze jedno zdjęcie z cukierkowej akcji. Urocze…

cukierek

 

Kobyłka-Radzymin Południowy

Mostostal Kraków – Ferrovial

portugalski MSF

Mosty Łódź

Intercor i Mosty Katowice

hiszpański Dragados

Energopol Szczecin

Mostostal Warszawa

hiszpański Rubau

Metrostav

hiszpański OHL

PORR i Warbud

Heilit und Woerner

IDS Bud

Mirbud i Erbedim

Mota Engil

Bilfinger

Condotte i Inso

Astaldi i PBDiM Mińsk Mazowiecki

Salini, Impergilo i Export Pribex

Johan Bunte

11.36 Już wiemy, że dojdzie do otwarcia ofert 🙂

11.55 Coraz więcej zainteresowanych wynikami oferentów. Napięcie rośnie…

unnamed

12.00 Zaczynamy! Kosztorys pierwszego odcinka – 472,7 mln zł, kosztorys drugiego odcinka – 447,17 mln zł. Na tyle GDDKiA wycenia prace. Kto się zmieści, kto chce więcej? Zaraz się okaże!

Wpłynęło 11 ofert – na Marki – Kobyłka 6 ofert (dalej odcinek I); na odcinek Kobyłka Radzymin – 5 ofert (dalej odcinek II)

Oferty:

1. Mostostal Kraków – Ferrovial – odcinek II – 490,74 mln zł

2. Budimex – odcinek I – 551,66 mln zł

3. Porr Polska oraz Warbud – odcinek II – 504 mln zł

Na razie żadna z trzech ofert nie mieści się w budżecie.

4. Dragados – odcinek I – 434,7 mln zł

5. Intercor i Mosty Katowice – odcinek II – 620,58 mln zł

6. Strabag – odcinek I – 430,2 mln zł

7. Heilit und Woerner – odcinek II – 407,16 mln

No to już się mieścimy w kosztorysach 🙂

8. Mirbud/Erbedim – odcinek I – 398,7 mln zł

9. Astaldi/PBDiM Mińsk Mazowiecki – odcinek II – 405,89 mln zł – i to jest najtańsza oferta na trasę Kobyłka – Radzymin. Czyżby budowniczowie metra przenieśli się do Marek?

10. Salini, Impergilo i Export Pribex – odcinek I – 331,6 mln zł – no to Włosi przebijają na razie wszystkich…

11. Metrostav – odcinek I – 559,1 mln zł

Jeśli tak się zakończy przetarg – Włosi będą budować oba odcinki obwodnicy Marek. Mały żarcik – zamieniamy obwodnicę z cukierków na obwodnicę ze spaghetti 🙂

Na koniec coś optymistycznego. Obhappy endyśmy zamienili tę sweet focię, na realną drogę!

Ps. Drogowcy podali prognozę wykonania prac. Oto cytat z komunikatu: Zakończenie budowy I odcinka inwestycji planowane jest na maj 2017 roku, II – na wrzesień 2017 roku (przy czym ostatnie cztery miesiące ma potrwać remont starego przebiegu drogi nr 8).

 

tagi

Komentarzy do tego wpisu: 6

  • dovak

    Witam
    Wreszcie otworzono te koperty. Mamy dobre i złe wieści .
    Dobra to że jeszcze 8 miechów i może zaczną budować . Zła że zostanie skończona w 2019(ponowny przetarg). Pytacie dlaczego??
    ,,Astaldi/PBDiM Mińsk Mazowiecki – odcinek II – 405,89 mln zł” co z kwoty 447,2 mln stanowi 90% kosztorysu. Co da się zrobić bez problemu . Co zostanie wykonane spoko do września 2017. Problem oferty z I odcinka polega na tym że zostały złożona oferta z rażąco nisko ceną
    331,6 mln zł co stanowi 70% kosztorysu (472,7) to aż o 141mln mniej!!!!!! Wszystko poniżej 80% jest rażąco niksą ceną !!!!!

  • OSzczepanikos

    @dovak. Rozumiem, że znasz wyrok KIO, który stwierdza, że „wszystko poniżej 80% jest rażąco niską ceną”. Podeślesz linka? Przydałby mi się…

    1. Statystycznie dla dróg typu S, średnia z tego roku oferta vs. kosztorys to 74%.
    2. Średnio pomiędzy otwarciem a podpisaniem mija 90 dni.
    3. Wykonawca ma sporo do zrobienia w projektowaniu i pozwoleniach. Wbicie pierwszej łopaty to przyszły sezon budowlany.

    pzdr

    OSzczepnikos

  • Paweł

    Z czego wynika to, że wszystko poniżej 80% jest rażąco niską ceną?

  • Michał

    W przypadku rozbudowy żołnierskiej kosztorys wynisił 86mln zł a Skanska wygrała przetarg z kwotą 46mln zł, więc około 50% kosztorysu i póki co żadnych problemów nie mają

  • Mieszkaniec równiny Wołomińskiej

    Może zmieńmy nazwe Marki2020 na Marki2017 bo boję się o datę otwarcia obwodnicy Marek

    Pozdrawiam
    Mieszkaniec równiny Wołomińskiej

  • oszczepnikos

    Za dużo papierologii 🙂 ale dziękujemy za troskę

Zostaw odpowiedź

Osoby prywatne wspierające akcję

- Bochenek Zbigniew - Marki
- Kwiecień Marek - Marki
- Buczkowski Arek - Marki
- Wojtkowski Tomasz - Warszawa
- Ostrowski Artur - Marki

właścicielem i administratorem serwisu ObwodnicaMarek.pl jest Grupa Marki 2020 - www.marki2020.pl - wszelkie prawa zastrzeżone