Obwodnica – uchylenie DŚU dla WOWki

02.Lis.2010 - skomentuj

Sprawdził się scenariusz, dotyczący Wschodniej Obwodnicy Warszawy, o którym pisaliśmy tutaj.

Wojewódzki Sąd Administracyjny uchylił częściowo decyzję środowiskową dla Wschodniej Obwodnicy Warszawy. Z informacji prasowych wynika, iż powodem była rybka z rodziny karpiowatych, zwana strzeblą błotną. Bardzo istotne jest słowo częściowo, które powoduje, że bez wyroku i uzasadnienia trudno się odnieść i oszacować wpływ tej decyzji na inwestycję. Robert Chwiałkowski z SISKOMu twierdzi, iż w najgorszym scenariuszu (ubiegania się o całą decyzję środowiskową od podstaw) konieczne będą dodatkowe 2-3 lata i w związku z tym WOWką pojedziemy najwcześniej w 2017.

Brak odcinka Wschodniej Obwodnicy Warszawy, Marki (Piłsudskiego) – Marki (Drewnica) wstrzymywałby prace nad Obwodnicą Marek (bez tego odcinka jest ona wybrakowana, opis znajdziesz tutaj), dlatego  zdecydowano o podziale dokumentacji dotyczącej WOW na odcinki, w tym na wydzielenie odcinka Piłsudskiego – Drewnica. Informacja ta znajduje się w oficjalnej dokumentacji dotyczącej Projektu Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2010-2015.

Oczywiście ostateczne wnioski będzie można wyciągać po przeczytaniu wyroku i uzasadnienia. Jednakże ten wyrok i związane z nim konsekwencje są bardzo ważne, już dziś możemy stwierdzić kilka faktów.

1. Tracimy cenny czas, miejmy nadzieję, że mniej niż to mogłoby się z początku wydawać.

2. Od samego początku wskazywaliśmy konieczność wydzielenia odcinka Piłsudskiego – Drewnica, a jego włączenie do WOWki traktowaliśmy jako istotne zagrożenia dla budowy Obwodnicy Marek – cieszymy się bardzo, że nasze uwagi zostały uwzględnione.

3. Konieczność wydania nowej decyzji środowiskowej pozwoli wywalczyć lepsze zabezpieczenia antyhałasowe dla Osiedla Kosynierów. Zwracaliśmy już wcześniej uwagę na fakt iż zabezpieczenia w okolicy tego osiedla wymagają przeprojektowania (opis tutaj), ponieważ będą miały miejsce konsultacje społeczne – stanie się to osiągalne. Nie może być tak, że w ramach budowy drogi S-8 w Warszawie projektuje się i buduje półtunele, a obok osiedla w Markach tylko ekrany proste.

4. Powrót do rozmów na temat kompensacji społecznych – placu zabaw dla Osiedla Kosynierów.

5. Po raz wtóry będzie można naciskać na GDDKiA, aby uwzględniła lepsze rozwiązania technologiczne, jak cichy asfalt, lepsze rozwiązanie skrzyżowania Ząbkowskiej i Szpitalnej w postaci ronda, dodatkowe ciągi rowerowo-piesze. Nasze pismo w tej sprawie znajdziecie tutaj.

W chwili obecnej najważniejsze, aby skupić się na meritum sprawy: dopilnowaniu, aby Obwodnica Marek (oba odcinki Piłsudskiego – Drewnica oraz Drewnica – Radzymin) znalazły się ostateczenie w Programie Budowy Dróg Krajowych oraz miały zapewnione finansowanie. Decydenci muszą być świadomi naszej determinacji w tym zakresie. Wszelkie działania w tym zakresie są w chwili obecnej kluczowe ze względu na cięcia wydatków na inwestycje drogowe.

Na koniec jedna dobra informacja. Ucieszyło mnie potwierdzenie ze strony GDDKiA, że w momencie otrzymania Decyzji Środowiskowej przystępują do prac związnaych z projektowaniem – co oznacza, że już jest zgoda na wydatkowanie na to środków w tym zakresie.

OSzczepnikos

tagi

Zostaw odpowiedź

Osoby prywatne wspierające akcję

- Bochenek Zbigniew - Marki
- Kwiecień Marek - Marki
- Buczkowski Arek - Marki
- Wojtkowski Tomasz - Warszawa
- Ostrowski Artur - Marki

właścicielem i administratorem serwisu ObwodnicaMarek.pl jest Grupa Marki 2020 - www.marki2020.pl - wszelkie prawa zastrzeżone