Obwodnica Marek – gdzie jesteśmy

27.Wrz.2010 - skomentuj

W ubiegły piątek 24 września, miały miejsce konsultacje społeczne dotyczące „Strategicznej Ocena Oddziaływania na Środowisko Programu Budowy Dróg Krajowych w latach 2010-2015” – nie mogło nas tam zabraknąć. Przyznam szczerze, że frekwencja po stronie społecznej była bardzo niska, boli mnie to ponieważ uważam, że demokracja zaczyna się właśnie na tym naszym „obywatelskim” poziomie i trzeba trzymać rękę na pulsie, a można było dowiedzieć się kilku ważnych rzeczy ale o tym poniżej. Kilka przecieków, które udało się potwierdzać:

Decyzja Środowiskowa dotycząca odcinka Marki (Drewnica)-Radzymin.

Ze względów formalnych RDOŚ zwrócił się do GDDKiA o wyjaśnienia dotyczące przekazanego 30.VIII.2010 poprawionego Raportu Oddziaływania na Środowisko. Spowodowało to opóźnienie w sprawdzaniu raportu przez RDOŚ. Udało nam się potwierdzić u źródła, że wyjaśnienia zostały przekazane i raport jest aktualnie sprawdzany. Zostanie on również przekazany celem weryfikacji do Państwowej  Inspekcji Sanitarnej oraz Generalniej Dyrekcji Ochrony Środowiska – powinno to ograniczyć ryzyko jego uchylenia w przyszłości. Niestety ma to negatywny wpływ na termin wydania decyzji – tak jak pisałem w pierwszej informacji na ten temat, realne wydaje się wydanie decyzji do końca bieżącego roku.

http://www.obwodnicamarek.pl/obwodnica-wreszcie-sie-ruszylo/

Odcinek Marki (Piłsudskiego) – Marki (Drewnica)

Ważną informacją podaną w trakcie konsultacji była konieczność zmiany przebiegu drogi s17 tzw. Wschodniej Obwodnicy Warszawy. Właśnie ze względów ekologicznych, a dokładnie przez Strzelbę Błotną. Dodatkowo istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo (graniczące z pewnością), że decyzja środowiskowa dotycząca tego odcinaka zostanie uchylona. Ponieważ wstrzymywałoby to prace nad Obwodnicą Marek (bez odcinka Piłsudskiego – Drewnica – jest ona wybrakowana, opis znajdziesz tutaj), zdecydowano o podziale dokumentacji dotyczącej WOW na odcinki, w tym na wydzielenie odcinka Piłsudskiego – Drewnica. Jest to moim zdaniem bardzo ważna informacja, z jednej strony szkoda, ponieważ znowu tracimy cenny czas, ale konieczność wydania nowej decyzji środowiskowej pozwoli wywalczyć lepsze zabezpieczenia antyhałasowe dla Osiedla Kosynierów. Zwracaliśmy już wcześniej uwagę, na fakt iż zabezpieczenia w okolicy tego osiedla wymagają przeprojektowania (opis tutaj), ponieważ będą miały miejsce konsultacje społeczne, stanie się to osiągalne. Od samego początku wskazywaliśmy konieczność wydzielenia tego odcinka, a jego włączenie do WOWki jako istotne zagrożenia dla budowy Obwodnicy Marek – cieszymy się bardzo, że nasze uwagi zostały uwzględnione.

Program Budowy Dróg Krajowych w latach 2010-2015

Udało się nam potwierdzić, z przedstawicielem Ministerstwa Infrastruktury, że Obwodnica Marek, jest wpisana do opracowywanego właśnie Programu Budowy Dróg Krajowych w latach 2010-2015. Jest to projekt programu, a konsultacje społeczne dotyczące Strategicznej Oceny Oddziaływania na Środowisko, są jednym z etapów jego zatwierdzania. Aktualnie program znajduje się na tzw. konsultacjach międzyresortowych.

tagi

Zostaw odpowiedź

Osoby prywatne wspierające akcję

- Bochenek Zbigniew - Marki
- Kwiecień Marek - Marki
- Buczkowski Arek - Marki
- Wojtkowski Tomasz - Warszawa
- Ostrowski Artur - Marki

właścicielem i administratorem serwisu ObwodnicaMarek.pl jest Grupa Marki 2020 - www.marki2020.pl - wszelkie prawa zastrzeżone