Most Grota – umowa podpisana

18.Lip.2013 - komentarze 2

GDDKiA poinformowała o podpisaniu umowy na przebudowę Mostu Grota wraz z odcinkiem Trasy Toruńskiej do Powązek. Wykonawca, którym jest czeski Metrostav ma 27 miesięcy na dopracowanie projektu i przeprowadzenie inwestycji. Pierwsze 4 miesiące będą przeznaczone na dokonanie optymalizacji projektu… Całość inwestycji powinna się zakończyć jesienią 2015 roku.

Co to oznacza dla nas. Korki. W okresie przebudowy i przyznam szczerze, że bardziej boję się odcinka od Mostu Grota do Powązek niż samego mostu… I korki w okresie po oddaniu przebudowanego odcinka do momentu powstania Obwodnicy Marek.

Całość komunikatu:

Trasę Armii Krajowej oraz Most Grota –Roweckiego przebuduje do parametrów drogi ekspresowej czeska firma Metrostav. Dziś GDDKIA podpisała umowę z wykonawcą. Inwestycja zostanie zrealizowana w ciągu 27 miesięcy. Budowa będzie odbywała się „pod ruchem”.

W ramach podpisanej dziś umowy do parametrów trasy ekspresowej drogi zostanie dostosowany prawie pięciokilometrowy odcinek. Przebudowane zostaną węzły: Powązkowska, Wisłostrada i Modlińska, drogi zbiorczo- rozprowadzające, infrastruktura techniczna, wybudowane zostaną chodniki, ciągi pieszo-rowerowe oraz ekrany akustyczne. Ponadto przewiduje się poszerzenie mostu im. Grota Roweckiego, gdzie w docelowym układzie będzie miał dwa razy po dwa pasy dla ruchu tranzytowego i dwa razy po trzy pasy dla ruchu lokalnego.

 Wykonawca na realizację zadania ma 27 miesięcy od daty podpisania umowy (wraz z okresami zimowymi), czyli do października 2015r., w tym 120 dni na optymalizację projektu przebudowy. 

Wartość kontraktu to 796 mln zł.

 Zgodnie z przyjętą zasadą realizowania inwestycji na terenie m.st.Warszawy, wykonawca ma zapewnić przejazd dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Założenia projektu tymczasowej organizacji ruchu wykonawca przedstawi po przejęciu placu budowy.

Żródło: http://www.gddkia.gov.pl/pl/a/12748/Umowa-na-Most-Grota-podpisana

tagi

Komentarzy do tego wpisu: 2

  • Micho

    Żeby nie było znowu tak, że mimo deklaracji przejedności dwoma pasami w jednym kierunku, na końcu dwóch pasów znowu będzie zwężenie do jednego.

  • Grzech

    Mega-korki to pewne jak w banku. Moze warto na czas przebudowy zakazac przejazdu TIRom w godzinach szczytu

Zostaw odpowiedź

Osoby prywatne wspierające akcję

- Bochenek Zbigniew - Marki
- Kwiecień Marek - Marki
- Buczkowski Arek - Marki
- Wojtkowski Tomasz - Warszawa
- Ostrowski Artur - Marki

właścicielem i administratorem serwisu ObwodnicaMarek.pl jest Grupa Marki 2020 - www.marki2020.pl - wszelkie prawa zastrzeżone