Most Grota – umowa podpisana
18.Lip.2013 - komentarze 2
GDDKiA poinformowała o podpisaniu umowy na przebudowę Mostu Grota wraz z odcinkiem Trasy Toruńskiej do Powązek. Wykonawca, którym jest czeski Metrostav ma 27 miesięcy na dopracowanie projektu i przeprowadzenie inwestycji. Pierwsze 4 miesiące będą przeznaczone na dokonanie optymalizacji projektu… Całość inwestycji powinna się zakończyć jesienią 2015 roku.
Co to oznacza dla nas. Korki. W okresie przebudowy i przyznam szczerze, że bardziej boję się odcinka od Mostu Grota do Powązek niż samego mostu… I korki w okresie po oddaniu przebudowanego odcinka do momentu powstania Obwodnicy Marek.
Całość komunikatu:
Trasę Armii Krajowej oraz Most Grota –Roweckiego przebuduje do parametrów drogi ekspresowej czeska firma Metrostav. Dziś GDDKIA podpisała umowę z wykonawcą. Inwestycja zostanie zrealizowana w ciągu 27 miesięcy. Budowa będzie odbywała się „pod ruchem”.
W ramach podpisanej dziś umowy do parametrów trasy ekspresowej drogi zostanie dostosowany prawie pięciokilometrowy odcinek. Przebudowane zostaną węzły: Powązkowska, Wisłostrada i Modlińska, drogi zbiorczo- rozprowadzające, infrastruktura techniczna, wybudowane zostaną chodniki, ciągi pieszo-rowerowe oraz ekrany akustyczne. Ponadto przewiduje się poszerzenie mostu im. Grota Roweckiego, gdzie w docelowym układzie będzie miał dwa razy po dwa pasy dla ruchu tranzytowego i dwa razy po trzy pasy dla ruchu lokalnego.
Wykonawca na realizację zadania ma 27 miesięcy od daty podpisania umowy (wraz z okresami zimowymi), czyli do października 2015r., w tym 120 dni na optymalizację projektu przebudowy.
Wartość kontraktu to 796 mln zł.
Zgodnie z przyjętą zasadą realizowania inwestycji na terenie m.st.Warszawy, wykonawca ma zapewnić przejazd dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Założenia projektu tymczasowej organizacji ruchu wykonawca przedstawi po przejęciu placu budowy.
Żródło: http://www.gddkia.gov.pl/pl/a/12748/Umowa-na-Most-Grota-podpisana
19 lipca 2013 o godz. 13:51
Żeby nie było znowu tak, że mimo deklaracji przejedności dwoma pasami w jednym kierunku, na końcu dwóch pasów znowu będzie zwężenie do jednego.
29 sierpnia 2013 o godz. 13:16
Mega-korki to pewne jak w banku. Moze warto na czas przebudowy zakazac przejazdu TIRom w godzinach szczytu