Mamy połowę decyzji środowiskowej…

19.Lis.2010 - komentarzy 7

Wiem, że wiele osób gorączkuje się tym, co nastąpi za dwa dni, ale mamy kolejną dobrą wiadomość w sprawie obwodnicy.

MAMY POŁOWĘ DECYZJI ŚRODOWISKOWEJ. Bez niej nie można zacząć budowania. Wspominaliśmy wcześniej, że decyzja środowiskowa dotycząca Wschodniej Obwodnicy Warszawy została uchylona w części. Ponieważ pojawiło się uzasadnienie wiemy, że uchylono ją na odcinku od Węzła Rembertów do Węzła Zakręt.

Oznacza to, że nasz kawałek Węzeł Marki – Węzeł Drewnica ma ważną decyzję środowiskową. Ponieważ rybka zwana strzeblą błotną występuje w okolicy Węzła Zielonka, problem z nią nie narusza decyzji środowiskowej na odcinku ważnym dla nas.

Co to oznacza?

1. Możliwy jest scenariusz podobny jak w przypadku wylotu na Kraków i Katowice (tzw. Salomea-Wolica), gdzie nie przerwano procedur na bezspornym odcinku. A na budowę tzw. Odcinka Miejskiego został już ogłoszony przetarg.

2. Trudniejsza będzie walka o lepsze zabezpieczenia dla Osiedla Kosynierów i przyległe ulice.  Ale nie ma rzeczy niemożliwych: będzie przygotowywany dodatkowy Raport Oddziaływania na Środowisko na potrzeby pozwolenia na budowę (ZRiDu) i na tym etapie będzie trzeba jeszcze powalczyć.

3. Również dodatkowy ciąg pieszo-rowerowy między Węzłem Marki a Węzłem Drewnica wymagać będzie dalszej walki. Dodatkowe przejście, nie uwzględnione w projekcie, zostało wybudowane dla mieszkańców Bemowa w ramach inwestycji Konotopa – Powązkowska. Im się udało to dlaczego nam by się nie miało udać 🙂

4. Czekamy teraz na wydanie Decyzji Środowiskowej dla naszego odcinka. Jeszcze tylko 2 km i będzie komplet na odcinek do drogi 631. A to byłoby już znaczne usprawnienie.

Przede wszystkim musimy trzymać rękę na pulsie.

tagi

Komentarzy do tego wpisu: 7

  • Piotr

    no zapowiada się ciekawie, tylko napisz proszę czy jeśli doszło by do pozwolenia na tych ostatnich 2km, to czy możliwe było by ukończenie tego odcinka do 2012?
    sporo by to odciążyło marki i nowa nawierzchnie.

  • k2a

    „Jeszcze tylko 2 km i będzie komplet na odcinek do drogi 631.”

    co to oznacza dokladnie ? decyzja srodowiskowa na S8 tez bedzie dzielona na kawalki ?

    generalnie jestem ZA jak najszybsza budowa w I etapie S8 i S17 w granicach wezlow:
    Marki, Drewnica, Zielonka, Zielonka 2

    uwazam ze odciazylo by to Marki, Zabki – drogi tam w duzej czesci przestaly by byc przejazdowymi dla wiekszosci mieszkancow z Kobylki, Wolomina i Zielonki. usprawnilo by to takze dojazd do tych dwoch miejscowosci – otwierajac nowy zjazd z TT przez ulice Główna w Markach do Kobylki i Wolomina. Rozproszylo by takze ruch w Markach na Piłsudskiego oraz DW 631 (polaczenie prawie bezkolizyjne DW631 z DK8 juz jest).

    ja tu widze same zalety, a sam ten odcinek/trojkat uwazam za krytyczny

  • Tomek

    Dzieki za dobre wiesci – jesli cała DŚ będzie zatwierdzona to będzie duży krok do przodu.
    Piotr – nie jestem autorytetem ale na podst. czytanych wypowiedzi kolegów z SISKOMu oraz na skyscrapercity to na 2012 nie ma raczej żadnych szans…niestety.

  • OSzczepnikos

    @Piotr. Do 2012 to jest nierealne. Rozmawiamy na ten temat z GDDKiA

    @k2a. Decyzja środowiskowa może zostać w jednym kawałku ale przetargi i projektowanie może być podziekone na kawałki.

    Szczepan

  • ala

    jak to walka o lepsze zabezpieczenia dla osiedla kosynierów? jak mają pieniądze na drogi to i na lepszą ochronę od hałasu tez maja być i koniec kropka

  • Daniel

    Z czego się Cieszycie !? Zanim znajdą się pieniądze i zacznie budowa decyzja środowiskowa straci ważność a uzyskanie nowej znów będzie graniczyło z cudem !. Zanim uzyskają drugą decyzję znów nie będzie pieniędzy i tak się będzie kręcić jeszcze naście lat – oto Polska – aby był ruch w interesie a efekt końcowy najmniej ważny !!!

  • mieszko

    Ciągle mam nadzieję, że sprawa znajdzie pozytywny finał.

Zostaw odpowiedź