Jesteśmy w załączniku 1A!!!!
06.Lis.2012 - komentarzy 6
Rada Ministrów dziś zmieniła program budowy dróg. Obwodnica Marek przeszła z załącznika 2 do 1A. To oznacza, że rząd przyznał pieniądze na inwestycję!
Oto fragment komunikatu rządu!
Obecnie droga wylotowa przez Marki w kierunku Białegostoku jest najbardziej obciążoną trasą nie tylko w Warszawie, ale i całej Polsce. Z tego względu decyzja o przyspieszeniu budowy obwodnicy jest jak najbardziej uzasadniona. Obok niedawno ogłoszonego przetargu na budowę mostu Grota i wylotówki z Warszawy przez Janki jest to kluczowa dla stolicy inwestycja drogowa. Nowa droga usprawni ruch i zwiększy jego efektywność, a oddzielając ruch tranzytowy od ruchu lokalnego ułatwi komunikację przez Marki, Ząbki, Zielonkę, Kobyłkę, Wołomin i Radzymin. Obwodnica poprawi spójność sieci drogowej, powstanie bowiem jednolity ciąg komunikacyjny – północna obwodnica Warszawy od węzła A2/S8 w Konotopie do wybudowanej wcześniej obwodnicy Radzymina. Obwodnica Marek będzie częścią korytarza I (Warszawa – przejście graniczne w Budziskach) obecnej sieci TEN-T oraz przyszłej europejskiej bazowej sieci TEN-T, czyli najważniejszym połączeniem Polski oraz innych państw UE z krajami bałtyckimi – Litwą, Łotwą i Estonią.
6 listopada 2012 o godz. 15:11
To nie oznacza, że rząd znalazł pieniądze na inwestycję, tylko, że widzi możliwość ich znalezienia w termnie późniejszym. W załączniku 1a jest od dawna wiele inwestycji, które nie będą realizowane.
Ta decyzja była potrzebna, żeby _ewentualnie_ móc ogłosić przetarg w przyszłym roku. Inaczej trzeba by z tym czekać do 2014.
6 listopada 2012 o godz. 15:57
ciesze sie 😀 , jupi wslaniale nowiny, brawo, nie nadarmo akcja cukierek i zbieranie podlisow, BRAWO , teraz trzeba dopilnowac wszystkiwgo
6 listopada 2012 o godz. 20:17
Najbardziej mnie cieszy że urzędasy postanowiły odrazu zbudować na całej długości 2*3 pasy a nie 2*2.
7 listopada 2012 o godz. 6:35
Oby to nie była zwykła kiełbasa przedwyborcza. Trzymam kciuki.
7 listopada 2012 o godz. 7:29
I słowo stało się czynem …
Brawo 🙂
7 listopada 2012 o godz. 12:22
A skad wiecie, ża trasa ma mieć 2×3 pasy?