JEST DECYZJA ŚRODOWISKOWA!!!

05.gru.2011 - Komentarzy: 17

Przyznam się, że najadłem się przy okazji trochę wstydu.

Dość regularnie dzwoniłem i dzwonię do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska – z pytaniem, kiedy wreszcie wydadzą decyzję… Zadzwoniłem w początkiem listopada, zwracając delikatnie uwagę, że decyzja miała zostać wydana do końca października… Ponieważ zostałem szybko skojarzony jako osoba dzwoniąca z Marek, zostałem poinformowany, że decyzja opóźnia się właśnie przez Marki. Wprawiło mnie to w mocne zakłopotanie, w krótkiej rozmowie wyjaśniono mi, że „obwieszczenie” zostało powieszone na krótszy, niż wymagany przepisami okres.

Na całe nasze szczęście pracownicy RDOŚ wychwycili ten błąd i nakazali ponownie wyłożenie dokumentów w Makach, pryz okazji dokładnie tłumacząc jak ma to wyglądać. Gdyby nie zostało to poprawione obecnym etapie, cała decyzja mogłaby zostać uchylona ze względów administracyjnych a nie merytorycznych. I Marki stałyby się pośmiewiskiem, że o własne sprawy nie potrafią zadbać nawet na swoim podwórku…

Ostatecznie wszystko skończyło się pozytywnie, z miesięcznym opóźnieniem w wydaniu decyzji. W skali całości nie jest to dużo, miejmy nadzieję, że to opóźnienie odbije nam się czkawką, w jakimś kluczowym momencie w przyszłości.

Co dalej? Czeka nas proces odwoławczy od decyzji, nie da się ukryć będzie on zdecydowanie trudniejszy. Wydana decyzja jest o klasę lepsza i opiera się na istotnie poprawionym raporcie oddziaływania na środowisko. Warto to podkreślić mamy decyzje środowiskowe na odcinek od samych Marek aż do Radzymina!

Link do obwieszczenia

tagi

Komentarzy do tego wpisu: 17

  • Michał

    No i czekamy na finansowanie inwestycji, bez tego nic nie będzie.

  • Tomek

    Super ze jest decyzja ale w dobie obecnych ciec na wszystkim rzeczywiscie pieniadze beda glowna przeszkodą…JAk zwykle dzieki za monitoring sprawy i update :)

  • oszczepnikos

    Cięcia cięciami – toczy się boj o kolejny budżet EU. Obwodnica Marek należy do sieci TEN-T i dofinansowanie projektu może być z tego co pamiętam nawet 100%.

    Wcześniej nie byliśmy wpisani nawet na listę rezerwową, a teraz z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością mogę powiedzieć, że będziemy na liście.

    Szczepan

  • Tomek

    To jeszcze sie dopytam jako laik – czy DŚU oznacza, iz slynna strzelba błotna przestała być przeszkodą ?

  • TomaszP

    Strzelba dotyczy S17 w rejonie Ronda w Zielonce dw 631/634 i rejon Rembertowa. cieszy mnie to że będzie FINANSOWANIE! miejmy nadzieję ze Pan Piechociński się nie myli…..

  • oszczepnikos

    Strzebla błotna jest problemem ale dla WOW, na mapie SISKOMu, którą podlinkowałem po aktywowaniu dróg krajowych i obszarów Natura2000 widać, mały trójkącik w pobliżu oznaczenia drogi 631 – tam żyje sobie strzebla :) – zakaz wędkowania.

    Na całe nasze szczęście uratował się kawałek decyzji środowiskowej dotyczący WOW od Marek do Drewnicy włącznie – widać go na niebiesko, dzięki temu nasza obwodnica ma „ciągłość” decyzji do Radzymina.

    To rozbicie WOW na kawałki i dla potrzeb finansowania i dla potrzeb administracyjnych to był jeden z podstawowych postulatów naszych działań w walce o obwodnicę. Teraz jeden kawałek nie wstrzymuje drugiego… :)

    Proponuję zerknąć tu:

    http://mapa.siskom.waw.pl/

    Szczepan

  • Robert

    Dla mnie ten urzędnik, który nie dopilnował procedury „obwieszczenia” w Markach powinien zapłacić głową!!!!! To skandal, aby robić takie błędy, a może to celowe działanie??

  • Tomek

    Dziekuje panowie za wyjasnienia odnosnie strzelby. Pozostaje trzymac kciuki za szybki projekt i srodki w nowym budzecie unijnym….a poki co za szybsze wybudowanie tego brakujacego fragmentu od TT do 631…to juz by znacznie pomoglo w polepszeniu przepustowosci na Pilsudskiego. A przy okazji jeszcze jedno pytanko – czy po dociagnieciu A2 do Konotopy TIRy beda wciaz mialy nakaz omijania Wwy droga nr 50 ? Czy ta cala kawalkada zwali sie przez S8 i stanie w Markach ?

  • oszczepnikos

    Zadajesz trudne i celne pytania. Z jednej strony zostałem kiedyś poinformowany przez GDDKiA o takich planach. Z drugiej strony jakoś trudno mi uwierzyć w zakaz ruchu dla ciężkich pojazdów po nowej drodze klasy S. Co więcej na wjeździe na S8 w okolicy Cmentarza Powązkowskiego jest bramownica systemu poboru opłat…

    Aktualny zakaz wjazdu pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 ton jest okresowy i obowiązuje w godzinach 7–10 oraz 16–20. Należy też pamiętać, że droga klasy S nie będzie w zarządzie Warszawy tylko GDDKiA, więc po modernizacji Mostu Grota i pozostałego odcinak TT, Warszawa i Miejski Inżynier Ruchu nie będą mieli zbyt dużo do powiedzenia.

    Szczepan

  • Michał

    Aktualny zakaz wjazdu TIRów w godzinach 7-10 i 16-20 nie obowiązuje na wjeździe do Warszawy od strony Poznania przez trasę S8. Nie ma tam takiego ograniczenia.

  • Robert

    Jest cień nadziei:
    „Szukamy pieniędzy na warszawskie wylotówki – mówi „Gazecie” nowy minister transportu Sławomir Nowak. Na priorytetowej liście są obwodnice Raszyna i Marek, czyli trasy na Katowice i Białystok ”

    Całość: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,10839193,Beda_nowe_wylotowki_z_Warszawy__Rzad_szuka_pieniedzy.html

  • mentor

    powinna być pobierana opłata za za korzystanie z wszystkich dróg wtedy byśmy mieli pieniądze na budowę np. po 200 zł na rok od pojazdu Byśmy wyszli na prostą

  • oszczepnikos

    Opłata za korzystanie z dróg jest w akcyzie, w cenie paliwa. Dodatkowo pojazdy powyżej 3,5 tony już płacą…

    Jak będziemy zbyt szybko podwyższać opłaty to się okaże, że projekty drogowe są dochodowe i UE zakręci kurek z funduszami :)

  • Robert

    Dzisiaj mija 14 dni, były jakieś odwołania??

  • wyszkowianin

    Poczekajmy. Być może poczta jeszcze coś niesie.

  • Jacek Orych

    Bardzo dobre ;)

Zostaw odpowiedź

Osoby prywatne wspierające akcję

- Bochenek Zbigniew - Marki
- Kwiecień Marek - Marki
- Buczkowski Arek - Marki
- Wojtkowski Tomasz - Warszawa
- Ostrowski Artur - Marki

właścicielem i administratorem serwisu ObwodnicaMarek.pl jest Grupa Marki 2020 - www.marki2020.pl - wszelkie prawa zastrzeżone