Garść newsów z frontu remontu Alei Piłsudskiego

04.Lis.2010 - skomentuj

Jak wszyscy zauważyliśmy w październiku udało zakończyć się zasadniczą część prac związaną z wymianą nawierzchni Alei Piłsudskiego – inwestycją realizowaną przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Jedno udało mi się już zauważyć – jest odrobinę ciszej, szczególnie ciężkie samochody nie hałasują tak jak to miało miejsce wcześniej na dziurach. Ale to jednak jeszcze nie koniec remontu, zdobyliśmy dla Was garść informacji co jeszcze nas czeka w najbliższym czasie.

Wreszcie równiejsze chodniki. W ramach prac wykonawca remontu planowana była naprawa chodników, w tym roku poprawione zostaną trzy odcinki: po stronie jezdni do Warszawy od ulicy Chopina do Kasztanowej (około 650m), od ulicy Małachowskiego do Słonecznej (około 500m) oraz odcinek od ulicy Rybnej do Spokojnej (około 600m) po stronie jezdni w kierunku Radzymina. Mapa: http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&msa=0&msid=108080882936611546300.0004914aa82fdf7a9b2ff

Prace już ruszyły – z dobrze poinformowanego źródła wiemy, że już w tym tygodniu czekają nas utrudnienia z tym związane. Kolejne odcinki będą odnawiane wiosną.

Malowanie znakowania poziomego. Nasz asfalt jest czarny i równy (o studzienkach za chwilę) i na zdecydowanej większości brakuje jeszcze oznakowania poziomego. Ostatnio widziane było na wysokości Kasztanowej. To jest kolejne zadanie na najbliższy czas. Może ono powodować utrudnienia w ruchu, ponieważ konieczne są do tego dodatnie temperatury. Zasadniczo przywracane będzie oznakowanie w takim układzie jak przed remontem, nie planowane są istotne zmiany. W tym roku nawierzchnia otrzyma „płaskie” oznakowanie, na wiosnę ma pojawić się wypukłe. Z jednej strony trwalsze i bezpieczniejsze ale też głośniejsze.

Udrożnienie kanalizacji deszczowej. Pewnie zastanawiacie się dlaczego na jezdni jest tyle studzienek kanalizacyjnych. Też się mocno głowiłem – przecież dużo lepiej było by je umieścić w pasie dzielącym albo nawet chodniku. Porozmawiałem z długoletnimi mieszkańcami i osobami związanymi z inwestycją, i okazało się, że kiedyś większość z nich znajdowała się w poboczu – w tych zamierzchłych czasach kiedy Aleja Piłsudskiego miała tylko jedną jezdnię i każdy marzył o maluchu. Niestety w trakcie budowy drugiej jezdni znalazły się one w asfalcie. Pewnie, pamiętacie potworne ulewy latem tego roku? I potop na Alei? Będzie lepiej w ramach remontu nawierzchni zostanie wyczyszczona i udrożniona kanalizacja deszczowa. Okazało się, że w jednym miejscu jest ona mocna zatkana co wpływało na możliwość odprowadzenia wody z jezdni.

Równe studzienki. Dostawaliśmy od Was sygnały, że „nawierzchnia jest równa ale te studzienki!!!” Faktycznie sami byliśmy mocno rozczarowani jakością robót w tym zakresie. Dlatego konieczne stało się sprawdzenie kilku faktów. Według naszych krajowych norm pokrywa studzienki ma być posadowiona równo z nawierzchnia, jest dopuszczalne niewielkie odchylenie. Na chwilę obecną inwestor w postaci GDDKiA nie dokonał jeszcze odbioru prac w tym zakresie. Planowa są one w drugiej połowie listopada. W ramach odbiorów sprawdzane będzie osadzenie studzienek i pokryw czy spełniają wszelkie wymogi. Jeżeli nie wykonawca będzie musiał poprawić nim zobaczy pieniążki za wykonane prace – postarajmy się pomóc inwestorowi wyłapać wszelkie usterki.

Szczepan Ostasz

tagi

Zostaw odpowiedź

Osoby prywatne wspierające akcję

- Bochenek Zbigniew - Marki
- Kwiecień Marek - Marki
- Buczkowski Arek - Marki
- Wojtkowski Tomasz - Warszawa
- Ostrowski Artur - Marki

właścicielem i administratorem serwisu ObwodnicaMarek.pl jest Grupa Marki 2020 - www.marki2020.pl - wszelkie prawa zastrzeżone